Kad je u pitanju količina sna potrebna  da biste se probudili osvježeni, učestalo je vjerovanje da je potrebno negdje između 6 – 8 sati.

Zašto se onda nakon propisane količine sna vi i  dalje budite neispavani i umorni ? Prema riječima stručnjaka za spavanje  to može biti zato što previše spavate, odnosno patite od hipersomnije.

Hipersomnija može uzrokovati “pretjeranu pospanost”. Uz to, oboljeli od hipersomnije mogu imati problema s ustajanjem ujutro te osjećaju anksioznost i izgube sposobnost razmišljanja.

Zbunjujuća stvar kod hipersomnije je da se može pojaviti čak i ako mislite da ste dobro spavali ili ste spavali dugo vremena. No, važno je zapamtiti da se spavanje ne sastoji samo od  količine spavanja , već je potreban kvalitetan, dubok san. Važna je kvaliteta, a ne kvantiteta.

Prekomjerno spavanje može biti problem i uzrokovati ozbiljne nesreće i ozljede na radu.

Hipersomnijak je često opsjednut potrebom da mu je potrebno više sna, iako nedostatak sna zapravo nije uzrok njihovog umora.

Što uzrokuje hipersomniju?

Ovo stanje mogu uzrokovati različiti faktori, uključujući probleme sa štitnjačom, kronična bol koja utječe na kvalitetu sna, poteškoće s disanjem, rad u smjenama koji remeti ciklus spavanja, određeni lijekovi, loš način života, roditeljstvo i problemi sa zdravljem.

Kako možete izaći iz ciklusa prespavanja?

Srećom, hipersomnija je “nešto na čemu možete raditi.” Predlaže se da, ako utvrdite da je uzrok vašeg prespavanja neki s gornjeg popisa, promijenite stil života i tražite savjet od svog liječnika opće prakse ili stručnjaka za san.