Hren je car! 7 razloga zašto ga treba jesti i nakon praznika

475
Hren je car! 7 razloga zašto ga treba jesti i nakon praznika, Ilustracija

1. Bijeli korijen hrena je prirodni podizač otpornosti organizma. Sadrži vitamin C, kalij, kalcij, magnezij i fosfor kao i vitamine iz B skupine, te se smatra zaštitnikom od prehlada i drugih sezonskih bolesti. 

2. Svoju ljutinu zahvaljuje tvari glikozid sinigrin koja otvara sinuse prilikom konzumacije, dok će inhalacija s ovim korijenom pomoći i pri ublažavanju raznih drugih dišnih problema. 

3. Prirodni antibiotik i prirodni konzervans, nadimci su koji krase hren, jer dokazano sprečava razmnožavanje bakterija. 

4. Odlična je namirnica ako želite napraviti proljetnu detoksikaciju, jer potiče čišćenje jetre, kao i izbacivanje štetnih tvari iz organizma.

5. Ovo ljutkasto povrće olakšava i stabilizira probavu, te potiče rad crijeva. Osobito ako ga konzumirate uz masne i slane namirnice poput prazničnog pečenja. 

6. Oblozi od naribanog hrena smanjit će ukočenost mišića tijela, reumatsku bol te odagnati glavobolju (ako oblog postavite na tjeme u trajanju od par minuta). 

7. Hren je i čuvar srca koji potiče cirkulaciju, te prevenira kardiovaskularne bolesti. 

Oprez! 

Nemojte ‘naljutiti’ hren. Njegove aktivne tvari mogu izazvati povraćanje i proljev ako se konzumira u velikim količinama – posebno ako pripremate tinkture od svježeg korijena s više od 80 ml soka.

Hren se najčešće riba svjež, ili poslužuje u kockicama, jer kuhanjem gubi većinu svojih ljekovitih svojstava. 

U našoj foto-galeriji pronađite par ideja  za praznično sljubljivanje hrena s drugim namirnicama.