Jesu li žene s oblinama nove ‘mršavice’? Ne, a evo i zašto…

270

Oblici i veličine ženskih tijela u medijima su raznolikiji nego ikada prije. Nakon što su 50 godina vladale mršave figure (od naslovnica časopisa do modnih kataloga), osvježavajuće je vidjeti plus size modele, obline i mišiće koje slave popularni brendovi. Ali, što je uzrok tome?

Nekad je bilo u modi imati blijedi ten jer je to značilo da ne radiš u poljoprivredi. Kako se radnička klasa penjala prema uredskim poslovima, postalo je privlačnije imati preplanulu put koju dobiješ od odmora na plaži. Slično, kao što je doba obilja zamijenilo oskudicu, primijetili smo da mršava tijela postaju ideal. Svi ovi primjeri pokazuju kako je idealno tijelo povezano s onim kako doživljavamo poželjan način života svakog doba.

Ljepota nije vječna. Ona se mijenja s društvenim normama i pokreće je naša ambicija da postignemo životni stil kojem podsvjesno težimo. Za vrijeme ekonomskog rasta na kraju 20. stoljeća, ideal je bio da se žena uda za bogatog muškarca. Naslovnice časopisa su bile prepune mršavih modela, talijanskih trkaćih automobila i Wall Street bankara.

Nakon 2008. godine kriza je pogodila nekretnine koje su uzrokovale banke, ali to je vrijeme dovelo nove ljude poput Marka Zuckerberga. Uloga muškaraca se počela smanjivati, žene su počele popularizirati holističke pokrete – lokalnu i organsku hranu, čistu energiju i slično. Veći utjecaj žena suvremene kulture napravio je još jednu promjenu u pogledu idealnog stila; moderna heroina je samouvjerena, izravna i financijski neovisna.

Zajedno s financijskom neovisnosti, žene se kasnije udaju i imaju djecu (ako ih imaju) i više razgovaraju o izgledima tijela. U pismu čitateljima (nakon što su se neki žalili), urednica Women’s Health magazina se zaklela da više nikad neće koristiti riječi “bikini tijelo”, “dijeta” ili “mršavljenje”.

Prošle godine, u Londonu je bio postavljen plakat za proteine na kojem je pisalo „je li tvoje tijelo spremno za plažu“ (uz fotografiju plavuše). Agencija za oglašavanje je zaprimila 378 pritužbi. Nakon tog je gradonačelnik rekao da više neće stavljati reklame koje ugrožavaju samopouzdanje ljudi.

Što je novo u vezi idealnog izgleda tijela? Vraćamo li se u vrijeme žena s oblinama kako bismo potvrdile da je takva žena moderna i samouvjerena? Ili je ipak moderno biti fit i fizički jaka, kako bismo promijenile uloge žena? Prema trendovima u Google pretragama, izgleda da raste popularnost i jednom i drugom izgledu tijela.

Nova vizija idealnog tijela nije niti mršavost niti obline – naprosto više ne postoji. Kako žene financijski postaju sve više ravnopravnije i odbijaju biti objektificirane, njihova slika tijela postaje manje bitna, a time i manje ukalupljena. Umjesto da jedan tip žena potaknemo da se osjeća odlično, a nauštrb drugih, konačno smo sposobni prihvatiti sebe onakvima kakvi jesmo – raznoliki, kompleksni i predivni.