Otkrijte pravu istinu o šećeru u voću i da li zaista od njega možemo da se udebljamo

419
img
Foto: Wikipedia

Svi koji brinu o svom zdravlju i liniji, drastično su proteklih godina smanjili unos šećera zbog upozorenja brojnih upozorenja stručnjaka da doprinosi globalnoj epidemiji gojaznosti. 

Ovo upozorenje odrazilo se i na voće koje je zbog prirodnih šećera u njemu, također svrstano među “neprijatelje” zdravlja kao što su kolači, slatkiši i gazirani napici.

I dok mnogi znaju da ne bi trebalo da jedu previše slatkiša, ova informacija unijela je veliku zabunu u vezi sa tim da li bi trebalo ograničiti i unos voća.

– Svaka dijeta koja ne uključuje voće i povrće, ne može se smatrati isbalansiranom i zdravom. Iako postoji nekoliko negativnih strana koje se tiču količine prirodnih šećera u voću, postoji i mnogo vitamina i minerala koji su ključni za naše zdravlje – objašnjavaju stručnjaci.

Brojna istraživanja tvrde da je fruktoza štetna samo kada je konzumiramo u velikim količinama i da je gotovo nemoguće pretjerati sa njenom konzumacijom kada jedemo voće.

Rezultati su također pokazali da osobe koje jedu više porcija voća dnevno imaju niži indeks tjelesne mase, čak i niži od onih koji jedu više povrća.

Voće je bogato i vodom, vitaminima i vlaknima.

Stručnjaci preporučuju ljudima da iz svoje ishrane izbace ugljikohidrate kako bi kompenzirali šećer iz voća.

Pored minerala, vitamina i vlakana, svaka vrsta voća nudi i brojne druge zdravstvene prednosti, ali i antioksidanse koji pomažu organizmu da se zaštiti i bori protiv bolesti.

U slučaju da ste i dalje zabrinuti zbog količine šećera u voću, dajemo vam pet opcija koje ga sadrže u malim količinama: 

1. Grejpfrut 

Iako njegov oštar i kiseo okus nije za svakoga, grejpfrut smanjuje nivo holesterola u krvi i pomaže pri gubitku kilograma.

2. Maline 

Ne samo da su pune ukusa, već poboljšavaju i kognitivne funckije, povećavaju energiju u organizmu i smanjuju rizik od gojaznosti, srčanih bolesti i dijabetesa.

3. Borovnice 

Sa visokom koncentracijom antioksidanasa, borovnice su važan dodatak svakoj ishrani. Sadrže jako malo masti i bogate su vlaknima i vitaminima C i K.

4. Jagode 

Jagode su bogate vitaminom C i kalijumom.

5. Banane 

Banane su savršena grickalica bogata kalijumom. Također, mogu da pomognu pri kontrolisanju nivoa šećera u krvi i odličan su obrok prije treninga jer sadrže veoma maljo ugljenih hidrata.